Siemens WT46W561NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WT46W561NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Janus 29-10-2020

Probleemloos

Geschreven voor: Siemens WT46W561NL

Droger nu ruim 9 jaar in gebruik en zonder problemen. Wordt vrijwel dagelijks gebruikt. Allen jammer dat er geen afvoerslang aan kan.

lumana 09-11-2014
Geschreven voor: Siemens WT46W561NL

vreselijk apparaat is al meerdere keren "schoongemaakt"door een monteur van Siemens maar na een tijdje gaat hij weer piepen dat t water reservoir vol zit terwijl er niets in de bak zit.
het zelfreinigend apparaat moet dus bij veelvuldig gebruik gereinigd worden door een monteur .
misschien een fijn apparaat voor een alleenstaande die het maar 1 keer per week gebruikt. maar niet voor een gezin met kinderen!
ik heb een gezin met 3 kinderen (jongens) dus bij mij draait zo'n apparaat nog al eens, ik klaag dan ook niet als dat na 7 jaar op is, maar met dit apparaat begon de ellende al na een jaar!
geen aanrader dus als je t vaak gebruikt!

Peter Van Den Bosch 123 06-10-2013
Geschreven voor: Siemens WT46W561NL

Concept is zeer goed en ken zeer zuinig functioneren, maar na een jaartje was ook bij het gekende en onder reeds beschreven probleem aanwezig met de aanduiding dat het opvangreservoir vol is. Een monteur is langsgeweest en heeft ons zelf toegegevn dat dit niet goed functioneert en vroeg aof laat de machines dit allemaal krijgen. Ik heb inmiddels drie maal zelf de machine uit elkaar gehad en in elkaar gestoken, waardoor telkens het probleem voor enkele maanden is opgelost. Nu hb ik de machine op een sokkel gezet waardoor ik onderaan een opvangbakje heb gemaakt en er gewoon onderaan een gat in geboord. Weg problemen !!!Ben nochtans geen duurbetaalde siemens ingenieur...:)

Jeroen_U 28-10-2013

Beste Peter, Kun je aangeven op welke plek je een gat hebt geboord om het probleem op te lossen? Is dat in het opvangbakje?

Gertjan1404 17-07-2013
Geschreven voor: Siemens WT46W561NL

Na twee jaar en een maand geeft de machine aan dat het wateropvangbakje geleegd moet worden en stopt de machine ermee. Maar het bakje is toch echt leeg!

Na de WT46W560 en WT46W561 reviews te hebben gelezen, lijkt het er sterk op dat de machine toch nog vervuild is geraakt. De verschillen tussen de 560 en de 561 lijken het bekende probleem van "waterbak vol" niet te hebben opgelost.

Nu is de keuze een monteur laten komen en mogelijk onaangenaam verrast worden door een hoge rekening en mogelijk over twee jaar weer of zelf proberen alles grondig schoon te maken en over twee jaar dus weer.

Kortom, de duurzaamheid kan niet anders dan met slecht beoordeeld worden, voor deze aanschaf prijs verwacht je 10 jaar zonder problemen.

Bas Westmaas 08-12-2011
Geschreven voor: Siemens WT46W561NL

Na twee jaar geeft de droger steeds aan dat de filter en het waterreservoir vol zijn terwijl deze leeg en grondig gereinigd zijn. Hij is natuurlijk net uit de garantie. Een schande voor zo`n dure machine! Siemens monteur komt graag langs, als je maar betaald, en dat is niet mis..

Bas Westmaas 29-03-2012

Heb nogmaals BSH-service gebeld met de vraag of ze toch maar wilden komen, ondanks dat de garantie verlopen was. Zo had ik toch niks aan m`n droger. Door de telefoon werd vertelt dat ik sowieso de voorrij kosten moest betalen en dat de monteur zou bepalen of het een fabrieksfout was. Dit bleek het geval... en omdat de machine nog geen 4 jaar oud was werd alles kostenloos vervangen,zelfs de voorrijkosten werden niet gerekend... echt service! Pomp vervangen, filters vervangen (met een extra filter erin) en het waterbakje vervangen en de machine ge-upgraded. Nu doet ie het weer als een trein!

lgeleyns 11-12-2011

Voor het voorgaande type (WT46W560) geeft Siemens in België een verlengde garantie voor problemen met vuile filter en/of volmeldingen van het waterreservoir. Dit nieuwe type heeft een ander systeem van meting van het niveau van het waterreservoir waardoor het probleem verminderd zou moeten zijn. Maar het is natuurlijk niet uitgesloten dat er toch nog problemen komen. Wij hebben met het type 560 ook geregeld problemen gehad die door Siemens steeds kosteloos hersteld zijn geworden. Wij hebben ondertussen een 561 en tot op heden nog geen problemen gehad. Maar we hebben hem natuurlijk nog niet zolang.
Als het pluizenfilter een vuilmelding geeft, dan moet je die reinigen. Als je dat met gewoon water doet, dan zal dat niet voldoende zijn: je moet er maar eens proberen door te blazen. Maar als je hem reinigt met een krachtige ontvetter (bv Bref), dan zal je merken dat je er nadien weer kan door blazen. Dan kan de ventilator dat natuurlijk ook en is de foutmelding weg.
Volmelding van het waterreservoir werd bij het vorige model meestal veroorzaakt door de vlotter die vast kwam te zitten. Dat kon je ook oplossen door het waterreservoir te vullen met warm water met een krachtige ontvetter en veel te spoelen. Of dit met het huidige model ook helpt, weet ik niet omdat de niveaumeting anders gebeurt. Maar als het een type 560 is (ik denk het omdat je bij het type 560 dezelfde foutmelding meldt) dan moet je dit echt eens proberen.

Jeannette51 04-09-2011

UIterst belabbert resultaat!
Wordt niet warm en droogt zeer moeizaam (4,5 uur).
Grootste miskoop ooit!
Bij aankoop bij BCC is er niet bijverteld, dat deze droger maar één kant op draait!
Al het wasgoed draait in elkaar en raakt beschadigd!

1944-er 08-02-2012

Dit apparaat moet in een warme ruimte geplaatst worden voor het beste resutaat en dus niet in een schuurtje of zo.

marjan1950 15-10-2011

was de machine stuk? Kan wel een maandagmorgen product zijn...

JC de Jong 08-01-2013

Volkomen mee eens Jeannette, had ik je review maar gelezen voordat ik hem kocht...

En ik ga hem echt niet in de woonkamer zetten in de winter hoor, omdat hij in een warme ruimte moet staan.

Carmen Boeve 27-07-2011
Geschreven voor: Siemens WT46W561NL

Geweldige wasdroger. Stil, was komt er echt droog uit.
Zacht. Kreuk vrij als je dit programma gebruikt. Nog niet alle programma´s gehad maar hij kan nu al niet meer stuk.Pluizenfilter werkt perfect, geen pluizen in het gedroogde goed. Samen gekocht met de Siemens wasmachine IQ 700 I DOS. Geweldig, beiden.

RuudKoeyvoets 20-06-2011
Geschreven voor: Siemens WT46W561NL

Mooie droger. Heel stil. Makkelijk in gebruik. Voelt solide aan.

Idefix 13-06-2011
Geschreven voor: Siemens WT46W561NL

Wat een geweldige droger! Gekocht icm de WM16S743 nadat beide Miele apparaten het na 11jaar begaven in zelfde week. Droger vind ik stil. Kinderlijk eenvoudig te bedienen. Uitgebreide mogelijkheden. Grote trommel. Condensor reinigt zichzelf. Inderdaad moet de condensopvangbak worden geleegd, dat is minder handig dan afvoer maar zo gepiept en noodzakelijk voor eerder genoemde auto reiniging. De filters zijn dubbel uitgevoerd en moeten regelmatig worden afgespoeld. Alles bij elkaar veel minder moeite dan was ophangen.
Compressor hoor je maar heel zacht, evenals de extra koelingsventilator. Apparaat is extreem zuinig! Hopelijk gaat de machine jaar of 10 mee. Vragen mag je gerust aan me stellen.

mrtbart 25-11-2011

Dag Idefix,

hoe kijk je nu tegen deze machine aan, na een half jaar?
bv geluid, gebruiksgemak?
Onze droger is kapot gegaan, dus ik sta nu voor de keuze..

Nlx75 13-02-2011
Geschreven voor: Siemens WT46W561NL

Prima droger. Was komt er droog uit zeker op kastdroog +. Ik had wel m'n handdoeken op kastdroog extra gezet die waren dan ook nog lekker warm toen de machine klaar was. Je hoort aan het einde van de cyclus wel de compressor draaien. Ik woon in een apparterment en de droger staat in het midden van het pand. Ik vind het niet irritant maar het is wel hoorbaar. Het water gebruik ik weer om de planten water mee te geven.

Marco AMS 27-12-2010
Geschreven voor: Siemens WT46W561NL

Deze droger gekocht aangezien de keuze voor een energie zuinig apparaat mij een goede leek. Inmiddels heb ik daar mijn twijfels over. het belangrijkste probleem is dat gelijk een een koelkast het ding het niet goed doet op het moment dat de omgevingstemperatuur te laag wordt. Nu staat de droger in onze schuur en daar wordt het dus in de winter te koud. Voor een goed droogresultaat is het dan nodig eerst de ruimte te verwarmen met een energieslurpende electrische bijzetkachel. Tel uit je winst... Het tweede probleem is condensvorming, op het moment dat je de droger gebruikt en niet een raam open zet of de ruimte ventileert beslaan de ramen. Dat een raam open zetten met dit weer (december) geen optie is mag duidelijk zijn. Per saldo zou ik na deze ervaring niet nogmaals voor dit produkt kiezen, de meest energie zuinige luchtafvoerdroger zou voor mij een betere keuze zijn.
Over duurzaamheid kunnen we nog niets zeggen, dat is even afwachten.